Laadinfrastructuur
De Infra-bedrijven streven naar een volledig elektrisch wagenpark (gele kentekens) in 2025. Deze doelstelling sluit aan bij de ambitie van VolkerWessels om in 2030 volledig emissievrij te werken.
Elektrisch rijden en laadinfrastructuur
Onze ambitie is om tegen 2025 een volledig elektrisch wagenpark te realiseren. Dit sluit aan bij de bredere doelstelling om in 2030 volledig emissievrij te opereren. Dit vereist een gestandaardiseerde en goed gefaciliteerde laadinfrastructuur op kantoorlocaties, bouwplaatsen en thuis.
Wat houdt dit in?
Om deze doelstellingen te bereiken, hebben we een beleid ontwikkeld voor mobiele laadstations, met de volgende kernpunten:
- Geëlektrificeerd Wagenpark: Begin met een volledig elektrisch wagenpark voor bedrijven en organisaties.
- Slim Laden: Efficiënt laden door gebruik te maken van geavanceerde technieken zoals smart charging.
- Oplaadcomfort: Zorg ervoor dat leaserijders tevreden zijn met het laadcomfort en de bijdrage aan duurzaamheid.
- Landelijk Laadnetwerk: Ontwikkel een landelijk dekkend laadnetwerk, waarbij het laden buiten dit netwerk minimaal is.
- Uniformiteit: Gebruik van gestandaardiseerde laadstations zoals de Alfen Eve Pro-Line, geschikt voor thuis-, kantoor- en projectlocaties. Deze keuze helpt bij het optimaliseren van communicatie, efficiëntie en kosten.
Voordelen van de Alfen Eve Pro-Line Laadstations:
- Optimalisatie van capaciteit en vraag
- Vermindering van netcapaciteit en kosten
- Transparantie in laadkosten en prijssturing
- Koppeling met reserveringssystemen om laadpaalkleven te voorkomen
Wat betekent dit voor jouw organisatie?
Organisaties kunnen nu gebruikmaken van gestandaardiseerde laadoplossingen door het gebruik van een centraal portal. Hier vind je informatie over laadstations en kun je bestellingen plaatsen voor zowel kantoorlocaties als bouwplaatsen. Kosten voor thuislaadcapaciteiten en kantoor- of projectlocaties kunnen worden doorbelast aan de betrokken partijen.
Thuisladen
Bij de aanschaf van een elektrische auto kan er ook een laadpaal voor thuis worden besteld. De kosten voor de laadpaal en de basisinstallatie worden vaak door de werkgever of organisatie gedekt, terwijl de laadkosten worden vergoed bij gebruik van een laadpas.